domingo, 28 de diciembre de 2008

LA BANDA DE MÚSICA


De sempre havia admirat les bandes de música, aquells xiquets tan jovenets fent sonar un instrument al que jo ni bufant podia traure-li res. Una altra de les coses que em relacionava amb la música de banda va ser quan a festes del poble van repartir als músics forasters per les cases, jo era un xiquet i a nosaltres ens va tocar un home de Muro que tocava el saxòfon tenor.
De moment calia trobar algu que em deixara un saxòfon, em van dir que la família López- Cabrera tenia els instruments vells de la banda de música que antigament tocava al poble i que s'havia muntat per amenitzar les pel-lícules de cine mut. Jo no vaig arribar a vore'ls però Pedro el Corbí em va dir que els instruments estaven tots fets pols.
Vaig informar-me de qui podia tindre un saxo al poble i vaig topolar amb Jaume Perez el Fuster que en tenia un, però com que no tenia massa ganes de deixar-me'l, li vaig plantejar montar nosaltres una banda de música al poble, cosa que va trobar molt descabellada. Per aquella època tenia relació professional amb Pepe Salort el Ferrer i un dia em va dir que tenia i tocava una trompeta, i ell va ser el que més ànims em va transmetre per dur a terme la idea de montar una banda de música al poble.
Quasi un any després el dia 22 de setembre de 1980, es va constituir l'Associació Musical el Verger, i el dia 5 de novembre es va constituir la primera junta directiva. Des d'aquest mateix moment, la banda va entrar a formar part de la família.

No hay comentarios:

Publicar un comentario